Stäng
30 års erfarenhet
Sybehör - Souvenirer - Sverigeklänningen - Grattiskort & Presenter på nätet

FRAKT OCH BETALSÄTT

Snabba leveranser. Vår målsättning är att skicka din order inom 0-1 vardagar.
Vid tillfälligt slut och vid order av beställningsvaror, så fort vi får hem dem, se respektive vara.

 Lagerstatus visar ett ungefärligt antal och kan skilja pga direktförsäljning över disk i vår butik i Örebro. Det är ett gemensamt lager och vi går in manuellt och justerar fortlöpande, men ibland hinner vi inte med. Vi reserverar oss för slutförsäljning pga detta.

Istället för lagstadgade 14 dagar, har vi hela 30 dagars Öppet Köp/ Ångerrätt, se information under Köpvillkor.

Du väljer Betalsätt på Kassasidan
Du väljer själv hur du vill betala. Väljer du Klarna checkout så är alternativen kortbetalning, Klarna konto eller Klarna Faktura. Detta gäller både privatpersoner och företag.

När vi packar din order. Om du valt KCO, Faktura, Konto eller Kortbetalning. Du får då mejl från Klarna angående din betalning. Den mejlas till dig i och med att vi aktiverar den när vi packar din order.

Som en extra kundservice, helt utan kostnad, skriver vi även ut den, på baksidan av vår Följesedel, Klarnas betalningsinformation. Betalningsaviseringen skickas till din mejladress av Klarna.

Vill du inte betala via Klarna, väljder du istället att göra en egen Bankgiroöverföring. Du går in på din bank och betalar till oss direkt till vårt Bankgiro, glöm inte att ange ditt/beställarens namn och ordernummer. Detta gäller både privatpersoner och företag.

Frakt inom Sverige
En leveransadress kan ej vara Box eller Postlåda, transportföretagen godkänner ej detta.

DHL Service Point 
Hämtas ut på DHL Service Point utlämningsställe 1-2 vardagar efter att vi skickat. Närmaste utlämningsställe väljs efter var du bor, din adress/postnummer. 

Var är mitt närmaste DHL Service Point?
Sök här vilket som är närmast dej: https://www.dhlpaket.se/sv/privatkund/hamta-paket/hitta-dhl-ombud.html

Välja annat utlämninggställe
Om du vill ha skickat till annat DHL Service Point utlämningsställe, anger du utlämningsställets namn och adress i Meddelanderutan på Kassasidan när du lägger din order. Du kan även ringa oss, direkt, efter att du lagt din order och meddela. Efter att din order är packat och vi har bokat hämtning, kan vi inte ändra.

Vi mailar dig när din order är packad och bifogar också ditt kolli-id så att du kan se var din order är på www.servicepointinrikes.se. 

Vid storhelger och/eller om valt utlämningsställe har fullt, väljer DHL ut och skickar till, därefter nästa närmaste utlämningsställe baserat på ditt postnummer. Detta är något vi inte kan styra över.

Du får inom 2-3 vardagar besked från DHL om var du kan hämta din order, om inte, sök enligt ovan med ditt kolli-id som vi har mejlat dig. Tips, kontrollera din Skräpkorg eller så kan din mailbox vara full och behöver tömmas.

Om du fått mail från oss att din order är skickad men inte fått besked från DHL att din order kan hämtas, vänta inte längre än 3 dagar, utan ta omgående konktakt.

Frakt
Vi packar din order så att den ska nå dig oskadd. Även om du endast beställt platta och tunna varor, så måste vi fylla upp till fraktbolagens minsta godkända mått vad gäller försändelsens bredd, djup och höjd.

DHL Service Point Privatpersoner
Fraktsumman baseras på kombination av vikten och volymen, startsumman är 69 kronor. I kombination med storlek och volym (längd x bredd x höjd) ökar fraktkostnaden. Totalvikten av varorna, skyddande emballage samt ytterförpackning, t ex kartong, utgör vikten som fraktkostnaden baseras på. Du ser på Kassasidan hur många varor du kan lägga i varukorgen/beställa innan fraktsumman ändras. Pga höjda fraktpriser har startsumman för frakten ökat med 9 kronor.

DHL Paket Företag
Fraktsumman baseras på kombination av vikten och volymen, startsumman är 98 kronor. I kombination med storlek och volym (längd x bredd x höjd) ökar fraktkostnaden. Totalvikten av varorna, skyddande emballage samt ytterförpackning, t ex kartong, utgör vikten som fraktkostnaden baseras på. Du ser på Kassasidan hur många varor du kan lägga i varukorgen/beställa innan fraktsumman ändras.

Leverans till dörr, ange ej Boxadress eller Postlåda. Order till företag, ska på sin angivna adress ha synligt skyltat med sitt företagsnamn. Körs ut vardagar mellan klockan 7:00-17:00. Vi mejlar dig när din order är packad och bifogar också ditt kolli-id så att du kan se var din order är, på www.servicepointinrikes.se. 

Postlåda/Brevlåda
Vi skickar inga order i vanliga kuvert med frimärke. Orsaken är att om din order försvinner på vägen så har varken vi som företag och du som kund någon bevisning på att den är skickad. Det innebär att vi inte kan få någon ersättning för varken porto/fraktkostnaden eller för de försvunna varorna. Detsamma gäller för Posten Skicka Lätt, vid inlämnandet över disk, fås kolli-id viket endast bekräftar att vi lämnat in, inte någon möjlighet att spåra eller få någon ersättning om det försvinner på vägen då försäkring inte ingår. 

Att skicka med Postnord, se Postnords prislista www.postnord.se.

Postnords Expressleverans till dörren
för privatpersoner och företag. Körs ut vardagar till dörr mellan 7:00-10:00
Bor man utefter lantbrevbärarlinje så delas Expressbrev ut under ordinarie tur. (Lantbrevbärarlinje är om näst sista siffran i postnummret är en 9:a, XXX 9X).  www.postnord.se är leveransen sökbar.

Om du har bråttom, kontakta oss så att vi har allt i din order hemma för omgående leverans, inga delleveranser sker, annars skickar vi när din order är komplett.

Postnord Företagspaket 12:00
Körs ut till dörr vardagar mellan 8:00-12:00. Se nedan

Postnord Företagspaket Före arbetsdagens slut.
Körs ut vardagar till dörr mellan 8:00-17:00. Se nedan.

Ovanstående skickas till dörr, ange gatuadress, Posten godkänner ej Box-adresser. Göm inte att ange ev portkod och telefonnummer så att Posten kan komma in och dela ut. Order till företag, ska på sin angivna adress ha synligt skyltat med sitt företagsnamn. På www.posten.se är leveransen sökbar. 

Ta kontakt innan orderläggning, 019-263 263, så att vi har önskat antal av vara, varor för direktleverans, annars skickas det vi har hemma, eller när vi fått hem igen, inga delleveranser sker. 

NÄR VI PACKAR DIN ORDER
Om du valt 
KCO, får du mejl från Klarna angående din betalning. Den mejlas till dig i och med att vi aktiverar den när vi packar din order. 

Som en extra kundservice, helt utan kostnad, skriver vi även ut den, på baksidan av vår Följesedel, Klarnas betalningsinformation. Betalningsaviseringen skickas till din mejladress av Klarna.

När din order är packad, mejlar vi dig informationen om detta samt bifogar sändningsnummer.

Liggetid/Ej mottagen order.
Din order ligger på ditt utlämningsställe i 14 dagar. Om den inte hämtas ut/tas emot, debiteras kunden fraktavgifterna, faktureringskostnader, ev kortavgifter samt en expeditionskostnad om 300 kronor. Om du ångrar din order, går du till utlämningsstället och skickar tillbaka den till oss. Att inte hämta ut en order är inte att utnyttja Ångerrätten, se Köpevillkoren


Frakt inom Europa och Övriga Världen

Lägg dina varor i varukorgen och gå till Kassan, där väljer du land.

Postnord Utrikes Rekommenderat
om vikten är max 2 kg, samt godkänd storlek/volym, därefter som paket. Se nedan.

Postnord Utrikes Paket
se nedan.

Hämtas ut på utlämningsstället 3-5 vardagar eftr att vi skickat. På www.posten.se är leveransen sökbar.

Momsfritt för ej EU-land
Vid order från land som ej är med i EU, är den svenska momsen avdragen. Sedan räknas respektive lands moms och ev tullavgifter ut och de betalas av kunden i samband när leveransen hämtas ut på utlämningsstället.

Leveransbesked.
När vi har packat din order så mailar vi att den är på väg. Du får även kolli-id så att du kan söka på var den är. 

Liggetid
Din order ligger på ditt utlämningsställe i 14 dagar. Om du ångrar din order, går du till utlämningsstället och skickar tillbaka den till oss. Om den inte hämtas ut debiteras kunden fraktavgifterna, faktureringskostnader, ev kortavgifter samt en expeditionskostnad om 300 kronor. Att inte hämta ut/ta emot en order är inte att utnyttja Ångerrätten, se Köpevillkoren

 Ahnette & Annica

Textil & Presentia

Fredsgatan 13 Örebro

Ring oss på: 019-263 263

Mejla oss på: info@textilpresentia.se